piątek, 2 listopada 2012

Cela nr

Stacja TVN zrobiła dla swoich widzów coś niewyobrażalnie dobrodusznego, otóż jakiś czas temu uruchomiła darmowy serwis VOD - TVN Player. Dzięki tej usłudze możemy oglądać najnowsze produkcje tej stacji szybciej, niż ukażą się one na tradycyjnym ekranie... Jednak nie to najbardziej mnie zachwyciło, najlepsze jest to, że oprócz najnowszych produkcji znaleźć tam możemy perełki sprzed lat, produkcje o których albo już zapomnieliśmy, albo nawet nie mieliśmy okazji ich poznać. Tak jak już pisałem jakiś czas temu na blogu, od dawna pasjonuje mnie szeroko pojęta kryminalistyka, a w szczególności seryjni mordercy. Wieść o tym, że mogę w końcu, po prawie 14 latach od swojej premiery zobaczyć serial dokumentalny Edwarda Miszczaka "Cela nr" wywołała u mnie niemałą euforię. Była to bardzo oszczędna w formie i bogata w treści produkcja, Edward Miszczak jeździł po kraju i rozmawiał z najgroźniejszymi przestępcami osadzonymi w zakładach karnych. No właśnie - rozmawiał. Czy naprawdę tak wiele trzeba, żeby zrobić znakomity program telewizyjny? Wcale nie trzeba jurorów, gwiazd, dziesiątek kamer, ciężkich lamp, ogromnych scenografii i publiczności. Wcale nie trzeba wydawać setek tysięcy, a nawet milionów złotych na produkcję. Świetnie przygotowany, zainteresowany tematem, dążący do prawdy dziennikarz, niecodzienny rozmówca, dwie kamery i naturalne wnętrze - tyle według mnie potrzeba było do stworzenia serialu dokumentalnego, który wciągnie widza bez reszty, który spowoduje, że widz będzie miał refleksje po  jego obejrzeniu... Mój wczorajszy seans z "Celą nr" rozpoczął się o godzinie 22.00, a skończył na krótko przed 5.00. To chyba jest najlepsza recenzja tego programu. Serdecznie polecam.


Na zdjęciu Tomek w wieku osiemnastu lat, dwa lata wcześniej zabił siekierą swoich rodziców podczas snu. "Cela nr" to nie pogoń za sensacją, to raczej analiza umysłu mordercy, próba zrozumienia i dociekania prawdy...

7 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. ale on ma masakryczne spojrzenie, wyszukałam ten odcinek w necie i oglądałam urywkami na razie, ale wrócę do tego

      Usuń
    2. cieszę się, że oglądasz, na mnie zrobiło to mega wrażenie

      Usuń
  2. hej . Chcaialabym bardzo zobaczyc ten odcinek , ogladalam go wczoraj od połowy . I ciarki mi przechodziły , masakra :( nie umiem nigdzie znaleźć nic na ten temat , nawet nie pisze o tym chlopaku , że zamordował rodziców . Na tvn player tego nie ma . Hmmmm .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cześć :) przepraszam, że odpisuję Ci dopiero teraz, ale dopiero teraz zauważyłem ten komentarz, raczej nikt nie komentuje tego co tu piszę, dlatego tym bardziej mi miło :) faktycznie - nie ma już tego odcinka na tvn player, kompletnie nie wiem dlaczego, bo jeszcze kilka tygodni temu tam był, jeżeli zależy Ci na tym odcinku to odezwij się do mnie na facebooku " http://www.facebook.com/sawekn " mam pomysł jak możesz obejrzeć pierwszą połowę tego odcinka... pozdrawiam !

      Usuń