sobota, 15 września 2012

Prezi

Tym razem zmieniam temat z filmu na coś zupełnie innego, chociaż to również jest ściśle związane z obrazem. Mam wrażenie, że rynek prezentacji multimedialnych jest obecnie w Polsce i na świecie całkowicie zdominowany przez Microsoft Power Pointa. Sam do pewnego czasu nawet nie wiedziałem o jakiejkolwiek alternatywie dla tego programu, a w związku z tym, że studiuję - często mam potrzebę robienia prezentacji multimedialnych będących tłem do wygłaszanych przeze mnie referatów, albo prowadzonych przeze mnie zajęć na określony przez ćwiczeniowca temat. Pewnego dnia poznałem jednak program, który całkowicie zmienił moje podejście do prezentacji. Prezi to aplikacja online, dostępna za darmo, umożliwiająca tworzenie różnorodnych animacji flash, całkowicie odmienna od skostniałego pokazu slajdów. Przygotowana przez nas animacja to ogromna mapa myśli, animowana na zasadzie tak zwanego zoomingu bez utraty jakości. Kiedy skończymy etap projektowania możemy całość wyeksportować do interaktywnej animacji flash, która działa samodzielnie, bez połączenia z internetem. Gorąco polecam licealistom, studentom i innym osobom, które tworzą tradycyjne pokazy slajdów, a chcą spróbować czegoś nowego, znacznie bardziej pozwalającego rozwinąć wyobraźnię.

Moje Prezi można zobaczyć na: http://prezi.com/user/nadolski/


1 komentarz: